Ezen az oldalon NAV Online Számla rendszer beállításával kapcsolatos jellemző hibák és azok jellemző javítása olvashatóak.
- A Fájl / NAV Online Számla bejelentkezési adatai / Ellenőrzés menüre kattintva hibát jelez, sikertelen kommunikáció.
Ezt minden esetben a hibás adatbevitel okozza a Fájl / NAV Online Számla bejelentkezési adatai / Beállítás menüpont alatt. Jellemző hibák:
- kizárólag az első öt sort kell kitölteni a Felhasználó című részen
- a login név és jelszó is (az aláíró és cserekulcs mellett) a technikai felhasználóhoz tartozó adat
- login - a NAV Online oldalon regisztrált technikai felhasználó neve
- adószám - első 8 karakter, a vállalkozás adószáma
- beviteli adatok előtt vagy után szóköznyi üres karakterek vittek be
- jelszó - nem másolni, hanem beírni szükséges
- jelszó - ha ezt nem jegyezték meg, újra be kell a NAV felületre lépni és a technikai felhasználó adatlapján (éles nav oldal-> Bejelentkezés ->ügyfélkapus belépés->Felhasználók menü->technikai felhasználó sora Részletek legördülő nyíl->Módosítás->Jelszó módosítása gombon) új jelszót szükséges magadni, azt pontosan megjegyezni.
- Gyakori eset, hogy a NAV regisztrációt az ügyfél a NAV tesztkörnyezetében hozza létre és nem az élesben.
- Ha az Ellenőrzés gombon a hibás belépés "Jogosultság szükséges" magyarázattal van ellátva, a NAV online számla technikai felhasználó Részletes adatainál a Módosítás->Jogosultságok módosítása útvonalon a "számlák kezelése" valamilyen ok miatt nincs automatikusan kipipálva. Kézzel módosíható.
- Ha számla rögzítésekor minden egyes vevő esetén hibaüzenettel jelzi a program, hogy nem létező adószámmal próbál számlázni, akkor a navos felület technikai felhasználó Részletes->Módosítás->Jogosultságok módosítása->Összerendelések felületén rögzítésre került a saját, azaz a kibocsátói adószám. Ennek törlésével a hiba megszűnik.
Ezt követően az számlázó program Fájl / NAV Online Számla bejelentkezési adatai / Ellenőrzés menüben kell a kapcsolatot tesztelni, létrehozni.
- A Fájl / NAV Online Számla bejelentkezési adatai / Beállítás menüre kattintva nem jelenik meg semmi vagy a Beállítások, illetve Ellenőrzés gombon reflexiós generálási (...reflect...) hibaüzenetet kap.
'Egyedileg elhangolt' WIN 7-eseknél jelentkezik ez a probléma. Oka, a Windows operációs rendszer mélyebben fekvő szoftverkomponense nem működik megfelelően. Ennek az ún. .NET Framework keretrendszer nevű programnak az újratelepítésére van szükség. Megoldás:
- ide kattintva le szükséges tölteni és frissíteni a .NET Framework-öt
- Ezt követően újra kell indítani a számítógépet, majd próbálni ismét a számlázó program adott menüje megnyitását.
- A Fájl / NAV Online Számla bejelentkezési adatai / Beállítás menüben a Tárol gombra kattintva hozzáférési hiba (access denied). Ide sorolandó minden más hozzáférési jogosultsággal kapcsolatos minden egyéb hiba.
Ez akkor fordul elő, ha a program a C:\Program Files (x86) könyvtár alá van telepítve és a felhasználónak nincs jogosultsága a mappában változtatást létrehozni. Át kell telepíteni a programot közvetelnül a C meghajtó alá. Az áttelepítés menete:
- miután megnyitja a programot, ellenőrizze a Számla/Szállító / Bizonylat műveletek menüben, hogy az utolsó számlát is tartalmazza az adatbázis
- mentsen adatbázist a Fájl / Adatbázis mentése menün, nevezze el egyértelműen és tegye az asztalra (ha több programot is futtat/céget is kezel mindegyinél végezze ezt el)
- a Windows erre szolgáló eszközével (programok eltávolítása) távolítsa al a programot, majd készítsen biztonsági másolatot erről a mappáról és törölje
- töltse le a programot a weboldalról, és telepítse; a telepítő már a C meghajtó alá küldi, nincs itt tennivaló
- töltse vissza az adatbázist a települt demóba
- további programok / cégek esetén az első céghez való program telepítését követően létrejött asztali ikon átnevezése, majd a telepítő futtatása egy a korábbinál eltérő mappába, majd másik cég adatbázis visszatöltése, stb).
- Számla rögzítésekor a Nem található az XSD fájl hibaüzenet.
Válassza ki a Fájl / NAV Online Számla bejelentkezési adatai / Beállítás menüpontot, majd az űrlap aljára tekerve az XSD fájl útvonala mezőnél megadott fájlt tallózza fel (ez a számlázó program NAV_ONLINE_SZAMLA\invoiceData.xsd fájl lesz), mentsen, majd kattintson a Tárol gombra.